KONTOR ARBEIDSPLASSEN / Office workplace

English below

Henvendelser angående ergonomiske hjelpemidler gjøres til Administrassjonsjefen ved BIO

Bedriftsfysioterapeuten ved UiB kan kontaktes for hjelp til å justere/vurdere arbeidsplassen.

Mer informasjon på HMS-portalen

DATABRILLER - BIO dekker kostnadene med databriller. 

Informasjon om databriller finnes på HMS-portalen

DAGSLYSLAMPE - Arbeidsgiver dekker ikke innkjøp av dagslyslampe

Hjelpemidler som ikke lenger er i bruk må gjøres tilgjengelig for andre som trenger slikt utstyr.

Mindre ergonomisk utstyr som for eksempel Rollermouse /moustrapper, håndledd- og underarmstøtter etc. kan leveres i ekspedisjonen.  Gi beskjed til ekspedisjonen dersom du har spesialstol eller annet større utstyr som ikke er i bruk.  Pga begrenset lagerkapasitet registreres det hvor slikt utstyr finnes slik at det kan komme andre til nytt dersom behovet melder seg.

Når arbeidsforholdet avsluttes skal hjelpemidler leveres tilbake til instituttet.

 

OFFICE WORKPLACE

Inquiries regarding ergonomic aids are made to the Head of Administration at BIO

The occupational physiotherapist at UiB can be contacted for help in adjusting / assessing the workplace.

More information on the HSE-GateWay

COMPUTER GLASSES - BIO covers the cost of computer glasses.

Information about computer glasses can be found on the HSE-GateWay

DAYLIGHT LAMP - The employer does not cover the purchase of daylight lamp.

Aids that are no longer in use must be made available to others who need such equipment.

Minor ergonomic equipment such as Rollermouse / mousetraps, wrist and forearm support etc. can be delivered in the expedition. Notify the expedition if you have a special chair or other larger equipment that is not in use. Due to limited storage capacity, it is registered where such equipment is located so that others can be used if the need arises.

When the employment relationship ends, aids must be returned to the department.